Woensdag 18 februari 2015 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kim Ven - WaarBenJij.nu Woensdag 18 februari 2015 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kim Ven - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 februari 2015

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 Februari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Woensdag 18 februari - Floating Market, trein naar Chiang Mai.

Om half 7 gaat de wekker. Veel te vroeg na gisteravond. Gisteravond zijn we in de straat van Kao San Road op stap geweest. Rond 1 uur werden we aangesproken door een oudere man, bleek hij uit Helmond te komen. Ben je helemaal in Thailand, kom je iemand uit de buurt tegen. Rond half 2 waren we terug in onze hostel. Toen heb ik nog wat fotos op facebook geplaatst en ben ik gaan slapen. Na een paar uurtjes gaat de wekker weer omdat we om 7 uur opgehaald worden om naar de floating market te gaan. We voelen ons allebei niet lekker en hebben een snee krentenbrood op en gaan met de chauffeur mee. Die man kon echt niet rijden. Heel de weg (1,5 uur) heeft hij gas in gas los gas in gas los gereden. Niet normaal. Ik voelde me steeds zieker en moest snel een plastic tas uit mijn tas zien te halen. Ik heb er erg tegen gevochten dat ik niet in een volle bus moest overgeven en dat is me gelukkig gelukt. Wat waren we blij dat we uit konden stappen. Bij de market aangekomen werden we begeleid naar een long tail boat. Daar aangekomen kreeg ik een migraine aanval maar gelukkig viel de hoofdpijn die daarna kwam wel mee. We vaarden langs krakkemikkige huizen en langs kraampjes die naast het kanaal stonden. Hier kon je vanuit de boot vanalles kopen. Daarna mochten we weer uitstappen en verder de markt gaan bekijken. Overal vaarden bootjes met spulletjes en eten die je kunt kopen. We vonden het op de foto's die we eerder gezien hadden wel mooier uitzien dan in het echt, maar wel leuk om mee te maken.

Om half 12 werden we verwacht op de verzamelplaats om weer mee terug naar Kao San Road te gaan. Na lang gedoe mochten we eindelijk in een busje mee, gelukkig deze keer met een andere chauffeur die wel wist hoe je moet rijden.

Weer terug in onze hostel aangekomen hebben we gegeten en zijn we met onze zware backpack weer vertrokken richting het treinstation. Hier hebben we ongeveer 3 uur moeten wachten totdat we in de trein richting Chiang Mai konden die om 18.10 uur vertrok. Rond 20.00 uur werden onze bedjes uitgeklapt en opgemaakt. We hebben nog even wat gepuzzeld en zijn toen meteen gaan slapen. We waren erg moe van het wachten. Het duurde lang voordat we in slaap kwamen en zijn heel vaak wakker geworden omdat de trein natuurlijk schommeld en erg vaak stopt.

De volgende ochtend worden we wakker en ons bedje word weer ingeklapt. We konden weer naar buiten kijken en we zitten midden in de bergen. Wat is hier het uitzicht mooi!

Op het station zijn we opgehaald door een overdekte pickup, super vet! Om zo naar onze hostel gebracht te worden. Wat is het hier echt een heel stuk fijner en gemoedelijker dan in Bangkok. Ik ben heel blij dat we Bangkok uit zijn.

Vandaag gaan we de dierentuin bezoeken en gaan we panda's zien. Morgen gaan we een trekking doen van 2 dagen midden in de jungle. De dag daarna gaan we naar een olifantenpark waar we met de olifanten kunnen spelen en ze kunnen wassen. Heel veel zin in!

Groetjes de gezusters van de Ven